Inbjudan till pressträff – presentation av längdlandslaget 2022/2023

Inbjudan till pressträff – presentation av längdlandslaget 2022/2023

Svenska Skidförbundet och Ski Team Sweden X-country bjuder tillsammans med Svenska Spel in till lagpresentation, tisdag den 17 maj.

Längdsveriges Silly Season går mot sitt slut, och landslagschef Anders Byström ser fram emot vintersäsongen 2022/2023. Det har blivit dags att offentliggöra laguttagningen.

– Vi ser fram emot att få presentera våra A-landslag och Team BAUHAUS med satsning mot först och främst VM i Slovenien i vinter. I truppen finns många spännande namn och även några nya ansikten, säger han.

Svenska Skidförbundet och Ski Team Sweden X-country bjuder in till pressträff i samband med presentation av A-landslag och Team BAUHAUS. Presentationen äger rum i Svenska Spels lokaler i Arenastaden, Solna. Landslagschef Anders Byström kommer finnas på plats tillsammans med flera aktiva, och det kommer finnas möjlighet för enskilda intervjuer och mingel. Kaffe och enklare tilltugg kommer att erbjudas.

Datum: 17 maj
Tid: Klockan 10.30
Plats: Svenska Spel, Evenemangsgatan 17, Solna
Vänligen observera att anmälan krävs för att delta.

Anmälan görs till astri.lindback@skidor.com
Mejla namn, kontaktinfo, samt hur ni ämnar rapportera från pressträffen (skrivande media, radio, tv, mm.). Er anmälan ska vara oss tillhanda senast torsdag den 12 maj, klockan 17.00.

Vi rekommenderar alla på plats att använda munskydd, hålla avstånd och använda handsprit för att fortsatt minimera risk för smittspridning.

Team Svenska Spel och Team Svenska Spel Juniorlandslaget kommer att presenteras den 20 maj.

Varmt välkomna!

Astri Lindbäck