Ludvig Fjällström vinner i Idre Fjäll

Med 14 nationer på plats såg Ludvig Fjällström, Åre SLK, till att prestera absolut bäst när det var FIS tävling i Idre Fjäll.

Efter att ha tagit sig till final fortsatte Ludvig prestera när hans åk räckte till högst upp på pallen.

- Det känns superbra. Allt satt och det är en rejäl självförtroendeboost nu innan världscupen i Ruka. Så skönt att få sätta ner ett par bra åk, sa Ludvig efter tävlingen.

Taggar

Svenska Skidförbundet sprider snöglädje i hela landet genom våra 23 distrikt och cirka 1 300 föreningar. Vi har tio olika grenar: alpint, backhoppning, längdåkning, freeski, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark, det finns något för alla. Upptäck nyttan och glädjen med att aktivera dig på snö! Svenska Skidförbundet lever dagligen efter vår vision: Bäst i världen – alla på snö. Vårt huvudkontor finns i Falun och i Åre hittar du vårt alpina kontor. Vill du veta mer, besök skidor.com.

Svenska Skidförbundets huvudsponsor:

Lotte Jernberg

Presskontakt Övergripande kommunikationsansvarig Övergripande kommunikationsansvarig för hela Svenska Skidförbundet 070-316 43 49
Lukas Johansson

Presskontakt Presskontakt Svenska Skidförbundet Längd 072-579 64 75