Påminnelse för anmälan till Svenska Skidförbundets medieupptakt för alpina idrotter

Nu är det dags att anmäla sig för att träffa våra världsstjärnor inom alpint, skicross, freeski, snowboard, puckel och speedski samt tränare och ledare – inför den stundande VM-säsongen 2022/2023.

Plats: Svenska Spels huvudkontor, Evenemangsgatan 17, Solna

Ackreditering: Formulär pressackreditering, senast den 20 oktober (det går fortfarande att anmäla sig de närmsta dagarna).

Pandemirestriktioner har i dagsläget tagits bort men vi vill uppmana till fortsatt försiktighet, speciellt eftersom vi laddar för en spännande VM-säsong. Därför kommer medieupptakten, precis som senast, genomföras enligt följande:

• antalet ackrediterade kommer begränsas om det totala antalet ansökta ackrediteringar blir många,
  • endast i förväg ackrediterad media släpps in på medieupptakten,
  • handsprit kommer finnas på plats,
  • vänligen ta ett självtest på morgonen/förmiddagen i anslutning till medieupptakten, och stanna hemma om detta är positivt för covid19, eller vid symtom som halsont, feber, förkylning och huvudvärk,
  • se till att hålla 1,5–2 meters avstånd till aktiva och använd gärna förlängt mikrofonstativ eller liknande lösning. Om ni använder mygga får den aktive själv sätta på denna i största möjliga utsträckning. Tänk även på att undvika att mikrofoner för nära ansiktet.

Preliminärt tidsschema, cirkatider.

Observera att starttiden för mediedagen är bestämd, övriga hålltider kan komma att justeras under dagen. Insläpp en timma före utsatt starttid, så att ni hinner installera er på respektive tilldelad plats, hinna sätta upp utrustning etc.

1 november kl. 13–ca 17, Alpina idrotter

alpint, freeski, puckel, skicross, snowboard, speedski

13.00 Inledning

13.05 Puckel, moderator: Robert Hansson

13.20 Speedski, moderator: Lotte Jernberg

13.35 Freeski, moderator: Stefan Karlsson

13.50 Snowboard, moderator: Stefan Karlsson

14.00 Alpint/skicross, moderator: Maria Pietilä Holmner/Lisa Johansson

14.30 Enskilda intervjuer och fotografering

Deltagande landslagsrepresentanter

Alpint: Sara Hector, Anna Swenn-Larsson, Hanna Aronsson Elfman, Hilma Lövblom, Lisa Nyberg, Kristoffer Jakobsen, Mattias Rönngren, Felix Monsén, Fabian Ax Swartz. Ledare: Lars Melin; landslagschef, Fredrik Kingstad; herrchef, Per Jonsson; Team Manager dam

Freeski: Jesper Tjäder, Hugo Burvall, Oliwer Magnusson, Oscar Wester, Isak Davidsson, Melvin Morén. Ledare: Niklas Eriksson, förbundskapten, Carolina Edwall, tränare och Stefan Karlsson, sportchef.

Puckel: Walter Wallberg, Ludvig Fjällström, Albin Holmgren, Filip Gravenfors, Emil Holmgren, Rasmus Stegfeldt. Ledare: Lasse Fahlén, förbundskapten, Harald Marbler, tränare och Robert Hansson sportchef.

Skicross: På länk (enskilda intervjuer vid begäran, vänligen ange i anmälan) Sandra Näslund, David Mobärg, Erik Mobärg, Elliott Baralo, Fredrik Nilsson, Ida Hellström, Erik Wahlberg, Linnea Mobärg. Ledare: Erik Iljans; huvudtränare och på plats: Lars Melin; landslagschef.

Snowboard: Sven Thorgren, William Mathisen. Ledare: Calle Sköld, förbundskapten och Stefan Karlsson, sportchef.

Speedski: Britta Backlund, Carl Ribbegård, Olof Abrahamsson, Agnes Abrahamsson Ledare: Daniel Andersson, tränare, Micke Brunnberg, förbundskapten.

Med reservation för eventuella justeringar.

Vid eventuella frågor, vänligen kontakta:
Alpint, skicross

Lisa Johansson
, lisa.johansson@skidor.com, tfn 070-336 73 84

Puckel
, erik.danielsson@skidor.com, tfn 0730-29 28 82

Freeski, snowboard, speedski, telemark, backhoppning samt övergripande ansvar:
Lotte Jernberg
, lotte.jernberg@skidor.com, tfn 070-316 43 49