PRESSINBJUDAN: Svenska Skidförbundets medieupptakt 2023/2024 – del 2

Svenska Skidförbundet hälsar media varmt välkomna att möta många av våra alpina världsstjärnor inför säsongen 2023/2024!

Nu är det åter dags att träffa säsongens aktiva, tränare och ledare. Under dag 2 av vår medieupptakt är det dags för några av våra alpina åkare att berätta om uppladdningen och förväntningarna inför säsongen.

Plats: Svenska Spels huvudkontor, Evenemangsgatan 17, Solna

Ackreditering: Formulär pressackreditering, senast den 20 oktober

Allmänna restriktioner har tagits bort men vi vill uppmana till fortsatt försiktighet. Därför kommer medieupptakten genomföras enligt följande:

• antalet ackrediterade kommer begränsas om det totala antalet ansökta ackrediteringar blir många,
  • endast i förväg ackrediterad media släpps in på medieupptakten,
  • handsprit kommer finnas på plats,
  • vänligen stanna hemma om du känner att du ev kan smitta andra,
  • försök hålla avstånd till aktiva/ledare, använd gärna förlängt mikrofonstativ. Används mygga får den som intervjuas gärna själv fästa den på kläderna.

Nedan finns preliminärt tidsschema med cirkatider. Observera att starttiden för respektive mediedag är bestämd, övriga hålltider kan komma att justeras under dagen. Medieinsläpp från kl 12.

31 oktober kl. 13–16.30, del 2

Alpint, Puckel, Skicross, Speedski, Telemark

13.00 Inledning.

13.05 Puckel, moderator: Robert Hansson

13.25 Speedski, moderator: Lotte Jernberg

13.45 Ev. Telemark, moderator: Lotte Jernberg

14.00 Skicross, moderator: TBD

14.20 Alpint, moderator: TBD

14.40 Enskilda intervjuer och fotografering

Deltagande landslagsrepresentanter

Alpint: Sara Hector, Anna Swenn-Larsson, Hanna Aronsson Elfman, Hilma Lövblom, Lisa Nyberg, Kristoffer Jakobsen, Mattias Rönngren, Felix Monsén, Fabian Ax Swartz. Ledare: Lars Melin; landslagschef, Fredrik Kingstad; herrchef, Per Jonsson; Team Manager dam

Puckel: Walter Wallberg, Albin Holmgren, Filip Gravenfors, Emil Holmgren, Rasmus Stegfeldt. Ledare: Lasse Fahlén, förbundskapten, Harald Marbler, tränare och Robert Hansson sportchef.

Skicross: Sandra Näslund, David Mobärg, På länk under presskonferens (enskilda intervjuer vid begäran - vänligen ange i anmälan) Erik Mobärg, Elliott Baralo, Fredrik Nilsson, Ida Hellström, Erik Wahlberg, Linnea Mobärg. Ledare: Erik Iljans; huvudtränare och på plats: Lars Melin; landslagschef.

Speedski:, Olof Abrahamsson, Axel Abrahamsson, Agnes Abrahamsson, Cornelia Sandström. Ledare: Daniel Andersson tränare, Britta Backlund, tränare, Micke Brunnberg förbundskapten.

Med reservation för eventuella justeringar.

Alpint, skicross, grässkidåkning
Kalle Olsson Bexell, kalle.olsson@skidor.com, tfn 076-634 73 68

Övriga idrotter samt övergripande ansvar för medieupptakten:
Lotte Jernberg, lotte.jernberg@skidor.com, tfn 070-316 43 49

Välkommen med din anmälan!

Lotte Jernberg

Presskontakt Övergripande kommunikationsansvarig Övergripande kommunikationsansvarig för hela Svenska Skidförbundet 070-316 43 49

Kalle Olsson Bexell

Marknads- och kommunikationschef Alpint +4676 634 73 68