Stipendiater i Svenska Skidförbundets fond Hjärtat slår 2022.

Stipendiater i Svenska Skidförbundets fond Hjärtat slår 2022

Sju lovande skid-/snowboardåkare tilldelas Svenska Skidförbundets stipendium ur fonden Hjärtat slår, på 10 000 kronor vardera.

Svenska Skidförbundets fond Hjärtat slår delar vartannat år ut stipendier till tjejer och vartannat år till killar. I år var det killar födda 03–04 som hade chans att bli tilldelade stipendiet.

Som vanligt fanns det många lovande åkare att välja mellan innan juryn kom fram till att följande åkare tilldelas stipendiet på 10 000 kronor vardera:

• Alpint – Gustav Wissting, Lycksele IF, Västerbottens SF
  • Freeski – Axel Burmansson, Sälens IF, Dalarnas SF
  • Längdåkning – Elias Danielsson, Högbo GIF, Gästriklands SF
  • Puckel – Filip Gravenfors, Åre SLK, Jämtland-Härjedalens SF
  • Skicross – Sebastian Engelbrekts, Järvsö IF, Hälsinglands SF
  • Snowboard – Ruben Rosenfors, Riksgränsens snowboard- och skidklubb, Norrbottens SF
  • Backhoppning – Tobias Fröier, IF Friska Viljor, Ångermanlands SF.

Svenska Skidförbundet gratulerar och önskar alla stipendiater lycka till i den fortsatta satsningen!

Fakta Hjärtat slår

Fonden ska samla in pengar för att genom stipendier stimulera unga skid- och snowboardåkare till fortsatt träning och utveckling. Stipendiet delas vartannat år ut till flickor och vartannat till pojkar.

Nominering av åkare skickas in av ledare i föreningar som är anslutna till Svenska Skidförbundet.

LÄS MER: Fonden Hjärtat slår

Lotte Jernberg

Presskontakt Övergripande kommunikationsansvarig Övergripande kommunikationsansvarig för hela Svenska Skidförbundet 070-316 43 49
Katarina Fahlén