Pressmeddelande —
15 spelare uttagna som förberedelse inför EM-kvalet
Sverige förbereder sig inför EM-kvalet i sommar med träningsläger och Nordiska Mästerskapen i Oslo 25-27 maj.
Förbundskaptenen Lars Johansson ska nominera 24 spelare till den trupp som FIBA, det internationella förbundet, ska ha fått in 2 maj.
I dagsläget är 15 spelare kallade till läger på Bosön och läger inför NM.
Av de 15 spelarna är åtta verksamma i utlandet.
Sveriges trupp: Malin Aasa, Norrköping Dolphins, Farhiya Abdi, Brno (Tjeckien), Frida Aili, Northland Basket, Kadidja Andersson, Ruzomberok (Slovakien), Anna Barthold, Northland Basket, Elin Eldebrink, Prag (Tjeckien), Frida Eldebrink, Prag (Tjeckien), Frida Grahn, Northland Basket, Louice Halvarsson, Bracco Geas (Italien), Tanya Massamba, Norrköping Dolphins, Maria Nilsson, Norrköping Dolphins, Agnes Nordström, Sallén, Jennifer Stjärnström, San Martino di Lupari, (Italien), Martina Stålvant, Brno (Tjeckien), Stefanie Yderström, University of Miami (USA).
För ytterligare information kontakta förbundskapten Lars Johansson, tel: 070 229 52 20, eller Svenska Basketbollförbundets kommunikationsansvarige Henrik Schöldström, tel: 08 699 63 10.
Ämnen
- Konst, kultur, underhållning
Kategorier
- basket
- sverige
- landslaget
- em-kval
- eldebrink
- halvarsson
- norrköping dolphins
- sallén
- södertälje
- northland
- luleå
- 08 stockholm