Stadium och Nike officiella leverantörer till Svenska Basketbollförbundet

Stadium är ny officiell sportleverantör till Svenska Basketbollförbundet (SBBF), Nike förlänger samtidigt sitt tidigare avtal med SBBF. Parterna har skrivit ett 4-årsavtal med basket-EM, för både dam- och herrlandslaget i sommar, som första stora gemensamma händelse.

-  Svensk basket har framgång just nu, vilket gör att det känns naturligt och roligt att inleda ett samarbete med SBBF. Stadium skall inspirera till ett aktivt liv och tillsammans med SBBF kommer vi göra det än mer. Både när det gäller bredd och landslag, säger Lars-Johan Strand, marknadschef på Stadium

-  Vi är mycket glada över att så starka varumärken som Stadium och Nike vill satsa på att driva utvecklingen av svensk basket tillsammans med oss. Det händer mycket spännande inom vår idrott just nu och detta samarbete kommer förbättra våra förutsättningar avsevärt, säger Lena Wallin-Kantzy, generalsekreterare på SBBF.

David Hussein, marknadsansvarig, Svenska Basketbollförbundet

08-699 63 07, david.hussein@basket.se