Björn Ljungahl från Ljungdahl Logistik och Annelie Bergström från Svenska Hus

Svenska Hus hyr ut i Tullinge söder om Stockholm

Svenska Hus i Stockholm har tecknat avtal med Ljungdahl Logistik AB avseende 700 kvm lageryta i Tullinge söder om Stockholm. Lokalen ligger i en traditionell industrifastighet i ett otraditionellt industriområde vackert beläget vid Tullingesjön. Ljungdahl Logistik har funnits sedan 1999. Huvudverksamheten består av transporter, bud och bemanning.

Region Stockholm har tecknat avtal med Ljungdahl Logistik avseende en lagerlokal på 700 kvm i en fastighet i Tullinge söder om Stockholm. På Hamringevägen 1 ligger en över hundra år gammal klassisk industrifastighet med tegelfasad och stora fönster. Till skillnad från traditionella industriområden är kvarteret inbjudande. Området har ändå alla fördelar som ett industriområde har med goda förbindelser, generösa effektiva ytor och möjlighet till stora lager på markplan.

Området är populärt och i dagsläget består de övriga hyresgästerna av allt ifrån smed och billackerare till musikstudio och takläggare. Det är en dynamisk plats med en aktiv företagskultur och mycket liv och rörelse.

”Uthyrningen är helt i linje med företagets strategi att hålla området levande och Björn Ljungdahl, som är vd på Ljungdahls Logistik, är en driven och engagerade entreprenör som tillför mycket till området”, säger Annelie Bergström, uthyrningsansvarig på Svenska Hus.

Philip Wallgren, regionchef Stockholm
010 – 603 93 41, philip.wallgren@svenskahus.se