Svenska Hus hyr ut till AkzoNobel

Svenska Hus hyr ut till AkzoNobel

AkzoNobel Decorative Coatings AB flyttar in i Svenska Hus lokaler i Högsbo i Göteborg. Den totala ytan är 913 kvm och avtalet är på fem år.
– Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda ett bra läge för en yrkesbutik och jag hoppas att AkzoNobel kommer att trivas väl i våra lokaler, säger Camilla Berglund, uthyrningsansvarig på Svenska Hus i Göteborg.

Lokalen ligger på Victor Hasselblads gata i Högsbo och blir en yrkesbutik för försäljning av färg, lacker, spackel och liknande. Butiken planeras öppna under första halvan av april 2022.

– Vi har under en period sökt efter ett bra butiksläge i Högsbo och har nu tillsammans med Svenska Hus lyckats hitta en lokal som uppfyller våra önskemål. Detta är för oss ett väldigt bra strategiskt läge då vi täcker upp den sydvästra delen av Göteborg där vi har saknat en distributionspunkt. Med detta kommer vi öka vår närvaro, aktivering och service till yrkesmålare i Göteborg, säger Klas Tengroth, ansvarig för AkzoNobels butiksverksamhet i Norden.

Inom AkzoNobel-koncernen, som är en av världens största leverantör inom färg, ingår varumärket Nordsjö. Nordsjö har sin bakgrund i Nordström & Sjögren AB, som startade verksamheten redan 1903. Idag är Nordsjö ett av Nordens ledande och mest nyskapande varumärken. Vi har ett starkt fokus på att utveckla och ta fram produkter som tar tillvara på vår miljö. Vår ambition är att alltid ligga steget före lagar och krav i samhället. Anläggningen i Sege utanför Malmö är en av Nordens största. Här utvecklar och producerar vi färg, lack, spackel och träskydd för både konsumenter och proffsmålare, fortsätter Klas Tengroth.

– Vi är glada över att kunna tillmötesgå AkzoNobels behov och kunna erbjuda en lokal för verksamheten. Vi önskar dem hjärtligt välkomna som hyresgäster och stort lycka till, säger Camilla Berglund, uthyrningsansvarig på Svenska Hus i Göteborg.

Camilla Berglund, uthyrningsansvarig Göteborg, Svenska Hus
010-603 93 26, camilla.berglund@svenskahus.se

Klas Tengroth, butikschef Norden, AkzoNobel Dekorativa Beläggningar
0709 490 835, klas.tengroth@akzonobel.com

SVENSKA HUS är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag och bedriver verksamhet i landets tre storstadsregioner. Vi förvärvar, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella lokaler. Vårt kundfokus är starkt och vi förenar långsiktiga affärsmässiga strategier med ett tydligt hållbarhetstänk. Hyresvärdet uppgår till drygt 675 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 10,4 Mdkr. Svenska Hus har 55 medarbetare, huvudkontoret ligger i Göteborg och bolaget är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar.