Peter Stalfors, tillträdande transaktionsansvarig Svenska Hus

Svenska Hus rekryterar Peter Stalfors som transaktionsansvarig

Svenska Hus har rekryterat Peter Stalfors som ny transaktionsansvarig. Han kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp och tillträder tjänsten i mitten av augusti 2019. Peter har mångårig bankerfarenhet av fastighetstransaktioner.

Peter har flerårig bankerfarenhet från Swedbank och kommer närmast från en roll som kundansvarig med ansvar för västra regionens större fastighetskunder på SBAB Bank. Peter har studerat företagsekonomi på Högskolan Väst och Handelshögskolan i Göteborg.

– Vi är mycket glada över att ha rekryterat Peter och ser fram emot att välkomna honom till Svenska Hus. Hans erfarenhet från fastighetstransaktioner och finansiering blir ett värdefullt tillskott i det fortsatta arbetet med att optimera och expandera bolaget, säger Daniel Massot, vd, Svenska Hus. Peter kommer även få ansvar för affärsutveckling och de större investeringarna fortsätter Daniel Massot, och i samband med denna rekrytering har vi fyllt luckan efter Ulf Martinson som gick i pension efter 22 år på Svenska Hus.

– Jag ser fram emot att bli en del av Svenska Hus och att få vara med och bidra till en fortsätt positiv utveckling genom intressanta förvärv, att förädla befintligt bestånd samt arbeta med nya projekt. En viktig anledning till att jag valt Svenska Hus är bolagets personliga engagemang och långsiktighet, säger Peter Stalfors, tillträdande transaktionsansvarig.

Daniel Massot, vd, Svenska Hus AB
010-603 93 01 daniel.massot@svenskahus.se

SVENSKA HUS är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag och vi bedriver verksamhet i Stockholm, Göteborg och Skåne. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar nya projekt och förvaltar med ett hållbart och långsiktigt perspektiv. Hyresvärdet uppgår till drygt 570 MSEK och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 7 MDSEK. Vi har kontor i samtliga tre regioner, huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har totalt 50 anställda. Svenska Hus är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar. Övriga bolag i koncernen är MVB, Forestry, Wangeskog Hyrcenter, Torslanda Entreprenad, ANLAB, Novi Real Estate, Svenska Solenergiparker och Munkbron Finans. Mer information om Svenska Hus finns på svenskahus.se