Ylva Morelli, tillträdande regionchef, Svenska Hus

Svenska Hus rekryterar Ylva Morelli som regionchef

Svenska Hus har rekryterat Ylva Morelli som regionchef till region Göteborg för att leda och utveckla verksamheten där. Ylva har mångårig erfarenhet av fastighetsbranschen och kommer närmast från rollen som Områdeschef på Platzer fastigheter. Ylva kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp och tillträder tjänsten i augusti 2020.

Svenska Hus har rekryterat Ylva Morelli som ny regionchef i Göteborg. I regionen finns funktioner för förvaltning, uthyrning och fastighetsutveckling.

Ylva har lång och bred erfarenhet av fastighetsbranschen och kommer närmast från Platzer fastigheter, där hon haft olika roller. Dessförinnan arbetade Ylva på Newsec.

– Ylva kommer att stärka oss och passa väl in i vår organisation. Med sitt stora intresse för affärer och en god förståelse och förmåga att sätta sig in i kunders och medarbetares behov är jag övertygad om att Ylva kommer att bli en god ledare för regionen. Vi önskar Ylva varmt välkommen till oss, säger Daniel Massot, vd, Svenska Hus.

– Jag ser fram emot att ta mig an rollen som ansvarig i region Göteborg. Svenska Hus är ett välrenommerat bolag som drivs av fina värderingar där medarbetare, kunder och affärer står i fokus och där bolaget står inför en spännande tillväxtresa. Jag ser med glädje fram emot att få vara med att bidra på den resan, säger Ylva Morelli, tillträdande regionchef.

Daniel Massot, vd, Svenska Hus AB
010-603 93 01 daniel.massot@svenskahus.se

SVENSKA HUS är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag och vi bedriver verksamhet i Stockholm, Göteborg och
Skåne. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar nya projekt och förvaltar med ett hållbart och långsiktigt perspektiv. Hyresvärdet uppgår till drygt 600 MSEK och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 7,7 MDSEK. Vi har kontor i samtliga tre regioner, huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har totalt 55 anställda. Svenska Hus är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar. Övriga bolag i koncernen är MVB, Forestry, Wangeskog Hyrcenter, Torslanda Entreprenad, ANLAB, Novi Real Estate, Svenska Solenergiparker och Munkbron Finans. Mer information om Svenska Hus finns på svenskahus.se