Årets stora konfirmationsfest - Tjuvjakt i Domkyrkan

Snart drar höstens konfirmationsgrupper igång och för att kicka igång det hela anordnas en stor konfirmationsfest torsdagen den 30 augusti i och utanför Västerås domkyrka, dit alla Västerås ungdomar födda 2004 är inbjudna.

På plats finns konfirmandledare och –assistenter för att besvara frågor om konfirmation och hjälpa till med anmälan till någon av höstens 20-tal grupper. Under kvällen råder dessutom festivalstämning utanför domkyrkan, med bland annat möjlighet att spela human fussball, käka både popcorn och go’fika och se Fridlyst uppträda.
För att se kvällens huvudakt Tjuvjakt inne i domkyrkan krävs inträdesarmband, som skickats hem till ungdomarna per post.

För den som är nyfiken på konfirmation finns ett gediget utbud av grupper och teman att välja mellan. Varför inte kombinera din konfirmationstid med till exempel gaming eller skidläger?

Alla grupper hittar du på www.intesomdutror.se

• vänner
  • kompisar
  • intesomdutror
  • fridlyst
  • tjuvjakt
  • festival
  • konfa
  • konfirmation
  • fest
  • västerås domkyrka
  • ungdom
  • svenska kyrkan västerås
  • musik
  • kultur
  • familj
  • barn

• Västerås

Svenska kyrkan Västerås möter människor i vardag och högtid, i glädje såväl som sorg. Verksamheten är öppen för alla, oavsett tro eller tvivel. Det finns mötesplatser för alla åldrar och för många olika intressen, allt från öppen förskola och ungdomsgrupper till samtalsgrupper och körverksamhet. Kyrkan är också en naturlig del av vardagen i till exempel skolor och på sjukhuset. Fler än 60 procent av alla västeråsare tillhör Svenska kyrkan, vilket gör kyrkan till den i särklass största folkrörelsen i Västerås.