Ockelboföretaget Ockelbo-Collection har i år tagit fram exklusiva solglasögon med den klassiska logotypen på. Modellen är unisex och ger ett klassiskt intryck.

Årets solglasögon kommer från Ockelbo

– Jag ville ta fram en modell som alla som gillar Ockelbo kan ha, hälsar entreprenören Micke Olsson, som driver Ockelbo-Collection. På sjön, skotern i fjällen eller om man bara vill ha något extra på Ockelbo marknad.
Designen associerar väl närmast till de coola killarna i det kultförklarade filmen The Blues Brothers gestaltade av Dan Akroyd och John Belushi.
Solglasögonen kommer att finnas hos väl valda återförsäljare och i Ockelbo-Collections egen webbshop

Kontakt:
Mikael Olsson: 070-551 35 92
info@ockelbo-collection.se

Om Ockelbo-Collection
Den särskilda Ockelbo-logotypen med det breda ovala O-et i logotypen är i Mikael Olssons ägo och ett registrerat varumärke sedan flera år. Den ritades ursprungligen av den motorintresserade frilansaren Bengt-O. Alskog, som bl.a. arbetade för Teknikens Värld, Expressen och Race som senare blev Båtnytt, när han samarbetade med den legendariske Erik "Ockelbo-Lundgren".
Ockelbo-Collection säljer i första hand Ockelbo-souvenirer som t-shirts, kepsar, flytvästar och ryggsäckar men även reservdelar till de gamla maskinerna samt är nu även återförsäljare av de populära aluminiumbåtarna.
För mer information se ockelbo-collection.se