Lukas Högberg vann Athlete Games 2016

Athlete Games 2016 gick av stapeln sista helgen i januari och avgjordes i London. Det är en tuff tävling i CrossFit, där Svenskt Kosttillskotts sponsrade atlet Lukas Högberg kammade hem segern.

Athlete Games är en av Europas största tävlingar i CrossFit och 2016 års upplaga avgjordes 29 till 30 januari i London. Lukas Högberg gick segrande ur striden och tog hem den ärofyllda guldmedaljen samt prissumman på inte mindre än 12 000 euro.

Tävlingsmotståndet var tufft och många välkända namn inom sporten fanns med på startlistan. Bland de totalt 46 deltagarna i herrklassen låg Lukas minst topp 12 i samtliga moment och var till sist den atlet som fick bäst placering. Lukas tävlar för CrossFit Solid och är sponsrad av Svenskt Kosttillskott, som är mycket stolta över hans prestationer i tävlingen. Han har tränat mycket hårt inför tävlingen och siktar på fortsatta mästerskap under året, med Games som stora målsättning.