​Svenssons i Lammhult lanserar ytterligare fyra unika jubileumsprodukter i begränsad upplaga

Det anrika småländska möbelföretaget Svenssons i Lammhult fortsätter fira 120 år och lanserar ytterligare fyra jubileumsprodukter i original- eller specialutförande. Produkterna kommer i begränsad upplaga med säljstart fredag 26/10 och därmed är samtliga jubileumsprodukter lanserade och tillgängliga för försäljning.

De sista fyra av totalt elva produkter som har tagits fram i sitt originalutförande eller i ett nytt specialutförande lanserades under en frukost på Möbeldesignmuseum i Stockholm fredagen den 26/10.

– Vi har valt att göra vårt 120-årsfirande till en hyllning till våra klassiker genom att göra begränsade utgåvor av några av våra mest älskade produkter. Många av dem har varit med oss ända sedan de först lanserades. Till exempel skåpet National Geographic utförd i grönt och med ekstativ - en återblick och hyllning till hur det första skåpet som Mats Theselius tog fram såg ut, berättar Gunilla Wåxnäs, Inköpschef på Svenssons i Lammhult.

De fyra produkterna lanserades på Möbeldesignmuseum i Stockholm med Kersti Sandin och Lars Bülows fantastiska möbelsamling som bakgrund. Gäster bestod av kunder, leverantörer, medarbetare och press. Från och med fredagsmorgonen finns produkterna att se och köpa i samtliga butiker, på telefon och www.svenssons.se.

– Vi är oerhört stolta över att få lyfta fram och hylla den långa fina tradition av design och hantverk som vi har i Sverige och i synnerhet i Småland. Att dessutom få göra det på detta sättet tillsammans med våra leverantörer känns helt fantastiskt, säger Jörgen Bitzekis, VD på Svenssons i Lammhult.

Produkterna som lanserades är:

• Jetson fåtölj i specialutförande gråbeige läder.
  • National Geographic skåp i grön originalfärg med eksockel.
  • Theselius Noir fåtölj - specialutförande av Aluminium fåtölj i flera material och nyanser av svart.
  • Törne handtuftad matta i originalmönster i svart och rött utförande.

Tidigare lanserade jubileumsprodukter är:

• Bumling pendel i specialutförande i matt Svenssonsgrå.
  • Lamino fåtölj i originalutförande med armstöd i teak.
  • Lilla Åland stol i specialutförande med rökt, oljad ek.
  • Ringfilt i originalutförande grå, mörkblå och specialutförande i gult.
  • Stringhylla i originalutförande med teakfanér, mattsvarta gavlar och mässingsbeslag.
  • Superellips matbord i specialutförande med Virrvarr-mönstrat laminat.
  • Utegrupp från Grythyttan Stålmöbler i originalutförande i furu med orange stativ.

Mer information om produkterna finns på www.svenssons.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Jörgen Bitzekis
VD, Svenssons i Lammhult
jorgen.bitzekis@svenssons.se

• källemo
  • formgivning
  • designklassiker
  • inredning
  • kasthall
  • bruno mathsson
  • mats theselius
  • dux

Svensson i Lammhult är Nordens ledande återförsäljare av design och kvalitetsmöbler och inredning i premiumsegmentet. I sortimentet finns över 300 kända nationella som internationella designvarumärken noggrant utvalda med kvalitét och tidlös estetik i fokus. Svenssons i Lammhult är en given mötesplats för alla som brinner för ett vackrare hem med stil och kvalitét som håller över generationer. 2018 firar Svenssons i Lammhult 120 år som företag. Butikerna finns att hitta i Stockholm, Göteborg, Malmö och i Lammhult samt online www.svenssons.se.

OM MÖBELDESIGNMUSEUM

Möbeldesignmuseum öppnade i februari 2018 och är baserad på Kersti Sandin och Lars Bülows privata samling. Denna omfattande samling är baserad på över 40 års erfarenhet  som professionella designers och arkitekter och är sprungen ur Sandin och Bülows delade intresse för skandinavisk och internationell möbeldesign. Läs mer om Möbeldesignmuseum på www.mobeldesignmuseum.se.