Svenssons i Lammhult öppnar i Mood Stockholm

I början av 2018 öppnar Svenssons i Lammhult sina dörrar till en ny butik i Mood Stockholm. Svenssons i Lammhult är Sveriges största återförsäljare av kvalitets- och designmöbler inom premiumsegmentet. I den nya butiken kommer även Svenssons inredningstjänst Studio Svenssons ha en framskjuten placering.

Den nya butiken i Mood Stockholm blir mindre än Svenssons övriga butiker, med fokus på de möbelklassiker som återspeglar Svenssons DNA. Här möts konsumenten av möbel- och belysningsikoner i en inspirerande miljö. Unikt för butiken är även att man lyfter fram inredningstjänsten Studio Svenssons som erbjuder kunder skräddarsydd inredningshjälp.

– Vi har länge tittat på en central butiksplacering i Stockholm och är väldigt glada att nu få möjligheten att etablera oss i Mood Stockholm i samband med att vi även firar 120 år på marknaden. Mood Stockholm är en perfekt destination för oss på grund av dess tillgängliga läge och spännande butiksmix. Vi ser fram emot att bli en del av det inredningskluster som vuxit fram i Mood-kvarteret, säger Christian Resell, VD Svenssons i Lammhult.

Svenssons i Lammhult grundades år 1898 och firar i år 120 år som återförsäljare av möbler och inredning av högsta kvalitet. För Mood Stockholm innebär den nya butiken att man ytterligare stärker handelsplatsens utbud inom möbler och inredning i premiumsegmentet.

– Vi ser ett ökat intresse för inredning hos våra kunder och därmed känns det väldigt roligt att Svenssons i Lammhult väljer att etablera sig hos oss. Studio Svenssons erbjudande av inredningshjälp med fokus på personlig service och skräddarsydda lösningar rimmar väl med det vi alltid eftersträvar på Mood Stockholm; att ge våra besökare service som är det lilla extra, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.

Svenssons i Lammhult öppnar i Mood Stockholm i början av 2018.

• emil steenhouwer
  • christian resell
  • designklassiker
  • formgivning
  • inredning
  • studio svenssons

För mer information vänligen kontakta:

Christian Resell, VD, Svenssons i Lammhult
E-post: christian.resell@svenssons.se

Cecilia Österholm, Kommunikationsansvarig, AMF Fastigheter
E-post: cecilia.osterholm@amffastigheter.se
Tel: + 46 72 - 579 75 41

Svenssons i Lammhult är den ledande svenska detaljhandelskedjan inom premiumsegmentet, med möbler och heminredning från över 200 kända varumärken. Det innebär ett noga utvalt sortiment med möbler och inredningsdetaljer från vår tids bästa formgivare. Svenssons i Lammhult har inspirerande möbelbutiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Lammhult där vi även bedriver distanshandel via svenssons.se och via telefon.
www.svenssons.se

Om Mood Stockholm
Mood Stockholm är en urban mötesplats belägen i centrala Stockholm. Med en unik butiksmix på ett 50- tal butiker, flertalet populära restauranger och mötesrum har handelsplatsen utvecklats till en självklar mat-och shoppingdestination som satt hela området på kartan sedan öppning 2012. I den brokiga och levande miljön kan man njuta, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets alla timmar. Mood Stockholm är helt enkelt en modern stad i staden. Läs mer om Mood på http://moodstockholm.se.