Falskt brev skickas med SD som avsändare

Falskt brev från Sverigedemokraterna cirkulerarSverigedemokraternas partikansli har uppmärksammats på att ett falskt brev, med partikansliet som avsändare, skickats till flera olika personer i landet. I brevet tackar avsändaren mottagaren personligen för ansökan om medlemskap i partiet. Man utlovar också mottagaren att denne kommer att få sitt medlemskort och tidningen Samtiden. Vidare hänvisar man till att mottagaren skall ha skrivit ett brev till partiet om situationen i Sverige och att mottagaren också har lämnat en undertecknad fullmakt till partiet, som ger partiet rätt att avlägga deras röst i kommande val på Sverigedemokraterna och rätten att i vallängden ändra eventuell avlagd förtidsröst. Sverigedemokraternas partikansli står inte bakom brevet. Partisekreterare Björn Söder kommenterar:

- Vi skickar inte ut sådana här brev från vårt partikansli och vi ser mycket allvarligt på att det skickats ut. Personer som fått det här brevet har aldrig varit i kontakt med oss och vi beklagar att någon utger sig för att vara partikansliet. Vi kommer att givetvis att göra en polisanmälan.

Här kan man ladda ned brevet som just nu cirkulerar.

• björn söder