Jimmies (S)verigeturné inleds med besök i Eskilstuna

Fram till april kommer Jimmie Åkesson att besöka mer än 60 arbetsplatser i 20 kommuner. Turnén har givits namnet "Jimmies (S)verigeturné". Omkring två orter per vecka kommer att besökas. Besöken kommer att koncentreras till socialdemokratiskt styrda kommuner. Besöken kommer att gå bland annat till industriföretag, brandstationer, vårdinrättningar, polisstationer och skolor.

Jimmie Åkesson kommenterar:

–   Det är dags för Stefan Löfven och Socialdemokraterna att sluta ducka i debatten. Under dessa veckor kommer vi att besöka orter där Socialdemokraterna idag regerar. Även om Socialdemokraterna är i opposition i riksdagen och gärna skyller alla problem på andra styr man idag över närmare hälften av landets kommuner och man har haft regeringsmakten under så lång tid att man har ansvar för samhällsutvecklingen på alla områden.

Bland orterna som kommer att besökas finns bland andra Göteborg, Malmö, Sundsvall, Umeå, Nyköping, Örebro, Helsingborg, Uppsala, Norrköping. Fler orter tillkommer. Detaljer om besöken kommer att meddelas senare. Eskilstuna är det enda besöket denna vecka.

Schema för Åkessons besök i Eskilstuna:

Förmiddag: Rundvandring på Volvo
Eftermiddag: Besök på äldreboende
Senare på eftermiddagen kommer Jimmie Åkesson att signera sin bok på torget i Eskilstuna.

Vid förfrågningar till Jimmie Åkesson angående besöket i Eskilstuna kontaktas Oscar Sjöstedt på telefon 0708-18 28 83

För vidare information kontakta:

Martin Kinnunen

• sverigedemokraterna