Leo De Geer från Biodlarnas förbundsstyrelse tar emot en gåva från Union of Beekeepers of Ukraine på Apimondia 2022 som tack för visat stöd.

Sveriges Biodlares Riksförbund skänker julgåva till ukrainska biodlare

För att stötta biodlare i Ukraina har Sveriges Biodlares Riksförbund även i år valt att ge en julgåva till den ukrainska biodlarorganisationen Union of Beekeepers of Ukraine.

Julgåvan är på 10 000 kr och pengarna går oavkortat till biodlarorganisationens verksamhet.

– Förbundsstyrelsen har tagit beslutet även i år att stötta Union of Beekeepers of Ukraine med en julgåva på 10 000 kr. Det är viktigt att visa vårt stöd till våra ukrainska biodlarvänner i dessa svåra tider. Vi hoppas att fler biodlare vill vara med och bidra till insamlingen för Ukrainas biodlare, säger Björn Dahlbäck, ordförande i Biodlarnas förbundsstyrelse.

Vid förra årets insamling skänkte svenska biodlare nästan 40 000 kronor, vilket innebar att 50 000 kronor skickades som gåva till Union of Beekepers of Ukraine. En fin gåva i svåra tider.

Vill du också hjälpa de ukrainska biodlarna?

Skänk då valfri summa via Swish 123 693 28 34 eller skicka till bankgiro 413-6149. Märk betalningen ”Julgåva Ukraina”. Pengarna går oavkortat till Union of Beekeepers of Ukraine.

Insamlingen är öppen till och med den 10 december.

Kategorier

Sveriges Biodlares Riksförbund är intresseorganisationen för 17 000 svenska biodlare som arbetar för att öka biodlingen i Sverige.

Vi har cirka 270 föreningar i 25 distrikt i hela landet och vårt kontor finns i Skänninge.