Föreläsning: Personlig utveckling för högkänsliga - Lyssna på ditt inre

Med Martina Hårdstål

Forskning visar att man som högkänslig har mer aktiva spegelneuroner. Det gör att man ofta tar in och speglar andra. Det är då lätt att influeras av andras tankar och åsikter och ibland ”tappa” bort sig själv. Vad tycker jag? Vem är jag?

Föreläsaren kommer också ta upp känslohantering och prata om verktyg för att hantera känslostormar.

Många högkänsliga blir också ibland känslosmittade, dvs de tar över andras känslor. Någon kanske har berättat och anförtrott dig något och du lämnar samtalet väldigt tung i kroppen medans den andre känner sig mycket lättare. Hur hanterar man det?

Martina kommer också ta upp vår inre dialog, hur man pratar med sig själv. Positivt och negativt självprat är viktigt att belysa. Även hur man kan hantera ”the monkey mind”, dvs när tankarna bara far runt och tjattrar i huvudet.

Avslutningsvis kommer det att bli frågestund.

Om föreläsaren

Martina Hårdstål är utbildad coach, hsp-terapeut, civilingenjör, yogalärare och brinner för att sprida kunskap om högkänslighet. Hon arbetar även med personlig utveckling för högkänsliga och för dem som inte anser sig som högkänsliga men kanske är på väg eller har varit igenom en utmattning. Läs mer på www.hogkanslighetscoachen.nu och www.strongbase.se. Martina har tidigare varit aktiv i Sfh:s styrelse.

Det är en öppen föreläsning - du behöver inte vara medlem för att vara med. Är eller blir du medlem i Sfh betalar du halva biljettpriset.

TID

Måndag 20 mars kl. 18.30-20.00. Föreläsningen inkluderar en kort paus och en frågestund på slutet.

Anmäl dig redan idag men senast fredag 17/3 kl 24.00. Antalet platser är begränsat, pga Sfh:s Zoom-licens. Efteranmälningar tas emot i mån av plats.