Charlotta Lundström, presschef, Botkyrkabyggen tog emot pris för bästa kommunikation inom offentlig sektor.

Botkyrkabyggen vinner Stora Kommunikationspriset 2020

Botkyrkabyggen har stått för årets bästa kommunikation inom offentlig sektor. Stora Kommunikationspriset avgjordes under tisdagen på Berns i Stockholm. På grund av den rådande situationen blev den traditionella galamiddagen omställd till en digital livesändning.

Priset har delats ut sedan 1990 och i år var första gången den livesändes, vilket gjorde att fler kunde ta del av den. Swedbanks presschef, tidigare nyhetsankaret Unni Jerndal var kvällens konferencier.

– Vi har små resurser och gör detta helt själva, så det känns fantastiskt att få vara en del i det här sällskapet. Det är fint att vi trots allt kan samlas digitalt i dessa tider och lyfta goda exempel på kommunikation, sa Charlotta Lundström, presschef på Botkyrkabyggen.

Motivering: Med lagarbete och målsättningen att skapa synergier har årets vinnare av Stora kommunikationspriset för offentlig sektor nått storartade resultat och fått positiv uppmärksamhet.

Alla vinnarna:

Bästa kommunikativa ledarskap