​”90-talister", av Anders Parment fick Sveriges Marknadsförbunds utmärkelse Årets Marknadsföringsbok för 2016

”90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter”, av Anders Parmentfick Sveriges Marknadsförbunds utmärkelse Årets Marknadsföringsbok för 2016.

Priset delades ut under heldagseventet Tendensdagen i Eric Ericsonhallen på Skeppsholmen inför omkring 400 gäster.

Boken ”90-talister” bygger på svenska och internationella studier av dem som är födda under 1990-talet och ger oss en inblick i hur de fungerar som medborgare, medarbetare och konsumenter. Dessutom görs jämförelser med andra decenniers generationer – Generation X, Generation Y och Baby Boomers.

Motiveringen för Årets Marknadsföringsbok lyder:

“I boken ’90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter’ beskriver Anders Parment på ett lysande sätt, generationsbegreppet rent allmänt och hur man kan förstå och samarbeta med denna generation, inte bara som kunder.”

Två hederspriser delades också ut:

Det ena gick till “Butiken, sortimentet och kampanjerna” avMikael Hernant som ”på ett ytterst förtjänstfullt sätt behandlar den övergripande frågeställningen om vilka åtgärder som ska vidtas och i vilken ordning”.

Boken “Köprevolutionen” avParnilla Jonsson, Patrik Stoopendahl och Malin Sundström ger läsaren ”värdefulla insikter kring den framtida digitala marknadsplatsen”.

För mer information om Årets Marknadsföringsbok, kontakta juryns ordförande Peter Nyström, telefon 070 – 513 09 70.

• pristagare
  • marknadsföring utbildning

Sveriges Marknadsförbund är landets största nätverk för marknadsförare och den enda intresseorganisation som för samman alla marknadsförare, oavsett specialitet eller bransch. Sedan 1919 hjälper vi våra medlemmar att bli framgångsrika och lönsamma, med marknadsförings som ett viktigt verktyg. Vi bevakar trender, lagstiftning, ger råd, utbildar, främjar forskning, förmedlar erfarenheter och bildar opinion. I marknadsförbundet finns idag ca 800 företagsmedlemmar och 30 lokala marknadsföreningar med ca 8000 medlemmar. Läs mer på www.svemarknad.se