Årets Marknadsförare fortsätter att vinna priser

Woolpower AB och Danfo AB är 2009 års vinnare av det prestigefyllda priset Export Hermes. Utmärkelsen, som i år delas ut av H.K.H kronprinsessan Victoria i samband med Världshandelsdagen, tilldelas företag som varit framgångsrika på exportmarknaden.

Woolpower vann även titeln Årets Marknadsförare 2008, ett pris som delas ut av Sveriges Marknadsförbund med syftet att stimulera och belöna skickliga marknadsföringsinsatser. -Vi är väldigt glada att Woolpower belönas igen, inte bara för att det bekräftar att vi var rätt i vår bedömning utan framför allt därför att det visar att konsekvent och kreativ marknadsföring ger framgång, säger Jan Fager, VD Sveriges Marknadsförbund. På Tendensdagen, som anordnas av Sveriges Marknadsförbund den 15 oktober, kommer Woolpowers VD Adam Brånby berätta mer om nyckeln till företagets succé.

Juryns motivering för de två pristagarna lyder:

Woolpower har genom prisbelönt annonsering och ett nytt varumärke laddat med styrka och norrländsk kyla nått stora exportframgångar.

Danfo har genom att ständigt utveckla och anpassa sina produkter och servicekoncept nått stora exportframgångar på viktiga marknader i Europa och Mellanöstern.

För mer information kontakta:
Jan Fager, VD Sveriges Marknadsförbund, jan.fager@svemarknad.se, 08-215863

Om Export Hermes Bakom utmärkelsen Export Hermes står Fonden för Exportutveckling där bl.a. Sveriges Marknadsförbund och Svenska Handelskammarförbundet är medstiftare. Kriterierna för pristagare är en stabil och växande export till många länder baserad på genomtänkt marknadsföring och med god lönsamhet. Priset delades ut för första gången år 1981. Sedan dess har 49 företag mottagit Export Hermes och numera delas det ut på Världshandelsdagen av Kronprinsessan Victoria. www.exporthermes.org

Om Sveriges Marknadsförbund Sveriges Marknadsförbund verkar för etisk och effektiv marknadsföring och har nära 1000 medlemmar: företag och ett 30-tal lokala marknadsföreningar. Drygt 10 000 marknadsförare finns i nätverket av företag & föreningar. Marknadsförbundet är remissinstans i lagstiftningsfrågor rörande marknadsföring, deltar i samordningen av marknadsekonomutbildningen i Sverige och EU samt bevakar trender, strategier och forskning inom marknadsföringsområdet.

• export
  • kronprinsessan victoria