Välkommen till Sveriges Skolledarförbund i Almedalen

Vi håller till på Kårhuset Rindi, Tage Cervins gata 1.

Sveriges viktigaste chefer samlas i Almedalen för att lyfta frågor som berör skolans, och därmed det framtida samhällets, möjligheter att fungera framgångsrikt.  Kom och debattera skolans framtid med dem som har den bästa överblicken och det bredaste engagemanget – Sveriges skolledare.

Tisdag 2 juli kl. 16.00 - 17.00. En skola utan ledare? Eller med för många?

Ett seminarium om bristen på tillit i skolans styrkedja och vad det innebär för engagemang och arbetsglädje i skolan.

Medverkande: Matz Nilsson, förbundsordförande Sveriges Skolledarförbund, Professor Elisabet Nihlfors, Maria Stockhaus, SKL, Lina Axelsson-Kihlbom, rektor Ronnaskolan Södertälje.

Onsdag 3 juli kl. 13.00 – 14.00. Förhandla din skolledarlön framgångsrikt

Löneseminarium/medlemsmingel. Möjligheter att lyfta strategiska frågor men också chans till individuell coachning.

Medverkande: Matz Nilsson, förbundsordförande Sveriges Skolledarförbund och Maria Andrén Bergström, kanslichef och erfaren förhandlare.

Sveriges Skolledarförbund är dessutom medarrangörer till ett par seminarier:

Tisdag 2 juli kl. 13.30 – 14.30. Elevernas läsförståelse minskar – hur löser vi problemet?

Almedalsbiblioteket, Cramérgatan 5

Huvudarrangör är stiftelsen En läsande klass.

Torsdag 4 juli kl. 14.00 – 14-45. Samverkan 2.0 – gemensamt ansvar för en likvärdig skola

Länsstyrelsens trädgård, Strandgatan 1

Huvudarrangör är den ideella stiftelsen Teach for Sweden.

Välkomna!

Förbundsordförande Matz Nilsson finns under hela veckan tillgänglig för att svara på frågor eller för samtal kring skolledarnas roll som Sveriges viktigaste chefer. Tel: 070-332 53 99. Alternativt utredare Lena Linnerborg 070-617 62 09.