Gör tandvården rätt saker i preventionsarbetet? Sveriges Tandhygienistförening på Odontologisk Riksstämma

- Vi kommer att belysa tre kärnområden - parodontal infektionskontroll, populationsinriktad kariesprevention och attityder till munhälsan. Utifrån föredragningarna diskuterar vi i en paneldebatt om vi verkligen prioriterar för en bättre munhälsa och vad som kan göras för att stärka preventionsarbetet. Ska fokus ligga på alla, det vill säga även de friska, eller ska preventionsinsatserna inriktas på individer med hög risk att utveckla sjukdom och de redan sjuka?, säger Yvonne Nyblom, ordförande i STHF.

Medverkar gör Anette West, Birgitta Jönsson, Eva-Karin Bergström, Lars Sjödin och Ulrika Lindmark. Moderator är Yvonne Nyblom.

Programmet äger rum torsdagen den 16 november kl. 10.15 - 11.45 i sal A3 och vänder sig till hela tandvårdsteamet inklusive tandhygienist- och tandläkarstuderande.

STHF har också en egen monter på Swedental. Välkommen att besöka oss i monter A09:11.