En buss kommer lastad -läs GP!

Göteborgs-Posten har gjort en oerhört ambitiöst granskning av gränshandeln; från bussar till att besöka Burg och Boardershop. Allra bäst är kanske den tv-film som visar hur en buss kommer lastad full med gränshandelsalkohol och hur den ena lilla skåpbilen och personbilen efter den andra kommer till, som diande hundvalpar. Alla som inte besökt gränshandeln borde verkligen ta sig tid att åtminstone se denna korta film för att se hur gränshandeln faktiskt ser ut. Och hur de svenska alkoholskatterna påverkar vår ”kontrollerade konsumtion” på ett felaktigt sätt om man är för just kontroll.
GP har skrivit många artiklar i serien, och det är bara att klicka på en länk så finns det massor att läsa.

En önskan
; att skatteutskott, finansutskott, finansdepartement m fl läser detta före Midsommar så man kanske tänker en gång till innan man ytterligare höjer ölskatten.