En nominering att vara stolt över

Sveriges Bryggerier har blivit nominerade i tidningen Resumes Årets lobbyistutnämning.  Vi är nominerade tillsammans med LRF och Sveriges Vinodlare  och ämnet är Gårdsförsäljning som vi ju, som läsare av vår blogg förstås redan vet, stödjer. Helhjärtat. Att bli nominerad till en utmärkelse för detta är förstås väldigt hedrande, inte minst eftersom vi bara är 2,3 personer på kansliet och inte använder några byråer eller konsulter för vår verksamhet, bara vårt eget arbete.  Och det är väldigt roligt att någon uppmärksammat just det.

Nu tror jag inte att vi kommer att vinna eftersom Sveriges Bryggerier ju inte är en lobbyorganisation utan en branschorganisation. Att vinna en utnämning är inte det viktigaste. även om det förstås vore fantastiskt roligt.

Men det allra roligaste är om Gårdsförsäljningen går igenom riksdagen och Sverige slipper stå med skammen som enda land där bryggerier inte får sälja ens en enda flaska av den öl som turister och andra intresserade får ett smakprov av efter en rundvandring. Till och med Norge har nu godkänt gårdsförsäljning…

Ha en härlig sommar!