Inbjudan Pressträff: Har design någon betydelse för svenska företag?

Sedan 2003 driver SVID, Stiftelsen Svensk Industridesign, en treårig designsatsning på uppdrag av Näringsdepartementet. Satsningen, där bl a Designåret 2005 ingår, handlar om design av varor, tjänster, miljöer och regioner. Missa inte tillfället att träffa några av de företag och regionföreträdare som arbetat med SVID och som aktivt arbetar med design idag. Program: Vad kan design göra för ett golvvärmeföretag i Norrland? Kan design rädda liv? Kan förpackningsdesign skapa nya jobb? Har design hjälpt Åre bli en av Sveriges snabbast växande kommuner? Mer information om programpunkterna finns i bifogad inbjudan. Tid och plats: Onsdagen den 14 september 2005 Vi bjuder på frukost från kl. 08.00 Program kl. 08.30 – 10.00 Berghs School of Communication, Sveavägen 34, plan 3, Stockholm Meddela gärna Katarina Hallström, presskontakt SVID om du planerar att komma, katarina.hallstrom@svid.se eller tfn 08-783 83 31, 070-366 15 90 Välkommen!