Pressmeddelande -

Region Skåne ger SwCG Swedish Consulting Group ett nytt avtal som mäklare av IT – Konsulttjänster

Region Skåne har tilldelat leverantören SwCG Swedish Consulting Group avtalet gällande
IT-konsulttjänster 2015. Avtalet värderas till ca 400 miljoner kronor och löper över 4 år. Samarbetet förväntas resultera i en effektivare hantering av IT-konsulttjänster med ökad frihet och en lägre kostnad.

Avtalet är en utökning av Region Skånes befintliga avtal med fler roller och inom avtalet ingår även åtaganden som utvecklingsprojekt och förvaltning.

- Det nya avtalet med Region Skåne skapar enorma möjligheter för leverantörerna på den svenska marknaden, där man nu genom detta avtal öppnar upp dörrarna för de bolag och konsulter som sitter med den högsta kompetensen och är mest konkurrenskraftiga. Detta tillsammans med att kunna öka kostnadskontrollen och stötta samhället med besparingar är något som vi på SwCG är enormt stolta över att vara en del av. Denna typ av upphandling är något som fler regioner och landsting i landet borde ta efter, säger Johan Danielsson VD för SwCG Swedish Consulting Group.

• företagsnyheter

SwCG Swedish Consulting Group är ett av de snabbast växande bolagen i Sverige. Vi har varit verksamma i 7 år och finns idag i Sverige på 4 orter - Stockholm, Göteborg, Malmö och Växjö.