Mölnlycke erbjuder en mängd olika möjligheter

Ny i Swecares styrelse, välkommen Kristin Hedlund!

Swecare har förmånen att företrädas av kunniga, engagerade och lyhörda styrelsemedlemmar. En av de som ger uttryck för dessa egenskaper är Kristin Hedlund, Executive Vice President, Legal & Compliance, Mölnlycke Health Care, som från april är ledamot i Stiftelsen Swecares styrelse. Här svarar hen på tre frågor om sig själv!

1. Berätta kort om vem du är!
Jag arbetar sedan tre år tillbaka som EVP Legal på Mölnlycke Health Care. Efter att ha tillbringat nästan 20 år av mitt yrkesliv som jurist inom logistikbranschen och dessförinnan som domare i allmän domstol, var Medtech-världen ny för mig. Att få arbeta för människors hälsa och välbefinnande, med produkter som på riktigt förändrar och förbättrar livskvaliteten för våra kunder, är oerhört givande. Jag bor i sydvästra Göteborg tillsammans med min sambo och våra barn samt den franska bulldogen Walter.

2. Vad fick dig att tacka ja till uppdraget som ledamot i vår styrelse?
Jag tycker att arbetet som Swecare gör är väldigt viktigt och håller hög kvalitet. Att få vara en del av det och samtidigt kunna dra nytta av kunskapen och nätverket gjorde att jag inte tvekade när jag blev tillfrågad om jag ville vara en del av styrelsen.

3. Vad kommer du att bidra med som ny i Swecares styrelse?
Jag har arbetat relativt mycket med public affairs och tror och hoppas att min erfarenhet kan komma till nytta samtidigt som jag förhoppningsvis har en lite annan ingång i mitt sätt att angripa frågor och problem eftersom jag är jurist.

4. Ditt bästa sommarminne?
Precis som de flesta andra nordbor är sommar, ljus och värme något jag ständigt längtar efter. Jag har svårt att välja ett särskilt minne men stilla försommarkvällar när familjen är samlad och man äntligen kan sitta ute igen, när fåglarna kvittrar och sommaren ter sig oändlig, blir till minnen att ta fram när höstmörkret är kompakt och regnet piskar mot rutorna.

Cécilia Wismar

Kommunikationsansvarig 08 406 75 51