Masoud Jadidi, Executive Vice President International, ImagineCare

Välkommen ImagineCare, ny medlem i Swecare!

Vad ser en av våra nyaste medlemmar, ImagineCare AB, för möjligheter under våren 2022 och varför blev de medlemmar i Swecare? Vi frågar Masoud Jadidi, Executive Vice President International.

Berätta lite om dig själv!
– Med 26 års erfarenhet från både klinisk verksamhet och från näringslivet har jag byggt upp en expertis i att lösa komplexa problem inom hälso- och sjukvården genom innovativa lösningar. Jag har dessutom jobbat med digitalisering inom olika delar av sjukvården under 22 års tid, såväl nationellt som internationellt. Det är något jag verkligen brinner för.

Varför valde ni att bli medlem?
– Med vår uppdaterade plattform som precis blivit färdig, är vi redo att öka takten och ge oss ut på internationella marknader. Swecare är unika i sitt internationella nätverk och vi tror att all samlad expertis och kunskap verkligen kan hjälpa oss i vår exportsatsning. Vi hoppas också kunna stärka våra internationella relationer genom de mötesplatser som Swecare arrangerar.

Vad arbetar ert företag/organisation med?
– ImagineCare är den svenska marknadsledaren inom egenmonitorering, en proaktiv vårdform som mäter en patients hälsoläge i det egna hemmet och ger direkt kontakt med vården. Vi anser att en modern vård kräver nya arbetssätt, där egenmonitorering möjliggör en nödvändig övergång från reaktiv till proaktiv vård. Målet är att vår plattform ska ge ökad hälsa med färre inläggningar. Det leder till minskade vårdkostnader och att vårdpersonal får mer tid över till det som betyder mest - patienterna.

På vilka marknader finns ni idag?
– Idag är vi svenska marknadsledare, men hälso- och sjukvårdens behov är lika stora globalt. Just nu har vi siktet inställt på expansion i Europa, särskilt Storbritannien, Nederländerna och Tyskland, samt till utvalda länder i Mellanöstern.

Vad ser du mest fram emot under våren 2022?
– Vi har redan startat expansionen i Europa och ser fram emot fler spännande partnersamarbeten för att kunna implementera vår lösning utanför Sverige. Jag tror att 2022 kommer vara ett stort år för egenmonitorering!

SNABBFAKTA ImagineCare

• Erbjuder en marknadsledande plattform för egenmonitorering.
  • Gör det möjligt för patienter att mäta sina hälsovärden hemma med direkt kontakt till vården.
  • Hjälper vårdgivare att upptäcka eventuella hälsoavvikelser direkt, samt att anpassa vårdinsatserna efter varje patients individuella behov.
  • Hjälper arbetsgivare att arbeta strategiskt och förebyggande med arbetsrelaterad ohälsa och stress.

Besök: www.imaginecare.com