Svenska och belgiska aktörer inom hälso- och sjukvårdssektorn hos Swecare, Stockholm

Svensk sjukvård skapar intresse i Bryssel

Idag träffas 30 svenska och belgiska aktörer inom hälso- och sjukvårdssektorn för att utbyta erfarenheter och diskutera möjliga samarbetsformer för att möta framtidens utmaningar vad gäller hälsa och sjukvård. Mötet arrangeras av Swecare.

– Vi ser mycket fram emot att ta emot delegationen från Bryssel. Vi är särskilt glada att få möta både företag och representanter för några av de mest prominenta belgiska sjukhusen och tror att det kan bli väldigt intressanta diskussioner med våra svenska medlemmar, säger Maria Helling, vd Swecare

Syftet med besöket i Stockholm är att studera och förstå den svenska sjukvården och life science-sektorn samt att träffa möjliga motparter.

Bryssel-delegationen består av sex sjukhus och fem företag inom framförallt tech och digitala lösningar och programmet för veckan arrangeras av Hub. Brussels Invest & Export i Stockholm.

När: torsdag 2 februari, 09.00–12.00
Plats: City Life Konferens & Möten, Sveavägen 63, Stockholm

------------------------

Today, 30 Swedish and Belgian actors in the health and medical care sector will meet to exchange experiences and ideas within the Swedish Life Science Ecosystem. The seminar is arranged by Swecare.

- We are looking forward to receiving the delegation from Brussels. We are particularly happy to meet both companies and representatives of some of the most prominent Belgian hospitals and believe that there can be very interesting discussions with our Swedish members, says Maria Helling, CEO Swecare

The purpose of the visit to Stockholm is to study and understand the Swedish healthcare and life science sector and to meet possible counterparts.

The Brussels delegation consists of six hospitals and five companies mainly in tech and digital solutions, and the program for the week is arranged by Hub. Brussels Invest & Export in Stockholm.

Cécilia Wismar

Kommunikationsansvarig 08 406 75 51