Swecon i samarbete med Gotland Grand National

Swecon i samarbete med Gotland Grand National

Swecon fortsätter sin satsning på hållbar motorsport. Även i år är vi partner till Gotland Grand National, världens största endurotävling, som nu genomför sitt 38:e år i rad på Tofta Skjutfält utanför Visby den 29-30 oktober. Över 3 000 deltagare från 15 nationer tar sig fram längs banan med de gotländska kalkstenshällarna, den berömda leriga Hästskon och med havet som utsikt.

Swecon fortsätter att stötta motorsport som jobbar för hållbara tävlingar med bland annat elektrifierade drivlinor eller biobränslen och som strävar mot genomförande av koldioxidneutrala evenemang.

Swecon finns på plats på Gotland Grand National med en monter med bland annat tävling med eldrivna minigrävaren Volvo ECR25 Electric som en av höjdpunkterna. Utöver det så ansvarar Swecon för stationen för batteribyte för de förare som kör i den nya eldrivna klassen, samt bidrar med Volvomaskiner för etablering och genomförande av tävlingarna.

Gotland Grand National genomförs under fredag och lördag den 29-30 oktober.

Läs mer på www.swecon.se/ggn