Att köpa sin Volvo reservdel hos Swecon blir nu en ännu tryggare affär.

Utökad garanti på Volvo reservdelar hos Swecon

Swecon Anläggningsmaskiner har från och med 1 januari 2018 infört en utökad garanti på reservdelar till Volvos entreprenadmaskiner. Vid köp av Volvo Originaldelar ingår maximalt tre års garanti som ger köpet en extra dimension av trygghet.

Volvo Originaldelar innefattar hela reservdelssortimentet som Swecon erbjuder från Volvo Construction Equipment, förutom slit-, underhålls- samt konsumtionsartiklar. Garantitiden förlängs från nuvarande ett år till maximalt två år och 6 000 timmar, det som först inträffar. Utöver ovan förbättras även garantitiden för Volvo Originalbatterier där alla modeller nu har tre års garanti.

Garantin täcker både delar och arbetskostnad när komponenten monteras av Swecon. Om artikeln köps utan montering, så omfattar garantin endast reservdelen.

”Vi väljer att förlänga garantitiden på Volvo Originaldelar för att ge våra kunder ett tryggare ägande av Volvo-maskiner. Initiativet är ett resultat av vår strävan att hela tiden erbjuda bra produkter och tjänster som gör företagandet tryggare och lönsammare för entreprenören", säger Martin Nyrén, Produktägare Servicemarknad hos Swecon.

Den utökade garantin gäller endast nya Volvo Originaldelar och fabriksrenoverade komponenter. För begagnade reservdelar från Swecon gäller andra garantivillkor.