Volvos presskonferenser på Bauma 2010

Du är inbjuden till Volvo Construction Equipments och Volvo Lastvagnars presskonferens på den internationella bygg- och anläggningsmässan Bauma 2010.

20 april, kl. 10.00-12.00: Volvo Construction Equipments presskonferens

Volvo Construction Equipments VD och koncernchef, Olof Persson, och andra medlemmar i ledningsgruppen kommer att vara värdar för presskonferensen, där information om företagets senaste utveckling kommer att ges. Evenemanget kommer att hållas i Volvos monter i utomhusområdet 501/503/1.

Presskonferensen kommer innehålla en överblick av Volvo Construction Equipments verksamhet under 2009, en inblick i bolagets löpande strategiarbete samt utvecklingen av nya produkter. Affärsläget för 2010 kommer också att diskuteras, liksom en genomgång av produkterna i Volvos monter.

En frågestund följer efter mötet och lätta förfriskningar kommer att serveras. Representanter från Swecon Anläggningsmaskiner finns på plats i montern under presskonferensen och under resten av mässan.

19 april, kl. 11.00-11.30: Volvo Lastvagnars presskonferens

Dagen innan, den 19 april, håller Volvo Construction Equipments systerbolag Volvo Lastvagnar en presskonferensen om hur man avser att ytterligare stärka sin närvaro i anläggningssegmentet. Evenemanget kommer att hållas i Volvos monter, Hall C4 och värd är Staffan Jufors, VD och koncernchef för Volvo Lastvagnar.

Swecon Anläggningsmaskiner AB är återförsäljare av Volvo anläggningsmaskiner i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i de baltiska länderna samt delar av Tyskland.

Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 2,9 miljarder kr (2008).