Swedacs verksamhet i siffror

​Allt om Swedacs 2019 i myndighetens färska årsberättelse

111 personer var anställda på Swedac under förra året. Nyfiken på vad de gjorde? Möt medarbetarna i myndighetens årsberättelse. I år finns den i en helt digital version där du får film, porträtt och statistik i en enda scrollning.

Förra året var betydelsefullt för Swedac. Myndigheten firade 30 år och samtidigt blev organisationens uppdrag, att bidra till att viktiga samhällsfunktioner går att lita på, viktigt på ett nytt sätt i samhällsbygget.

– Det finns i dag krafter som medvetet sprider oro. Som myndighet ska vi vara en viktig motbild till fake news och faktaresistens, sa Ulf Hammarström, generaldirektör, till Borås-Tidning i samband med myndighetens 30-årsjubileum.

Nu är Swedacs årsberättelse för 2019 klar. Läs om några av de frågor som myndighetens 111 anställda arbetade med under året som gick, se filmen som beskriver Swedacs uppdrag och möt några av medarbetarna i de personporträtt som ingår i årsberättelsen.