Direktlinje Malmö-Visby invigd

Malmö Aviations linje mellan Malmö och Visby invigdes den 4 juni då även premiärflygningen avgick. Under sommaren kommer skåningar att ha möjligheten att ta sig till Visby från Malmö Airport på cirka en timme. Linjen trafikeras med upp till fyra avgångar i veckan, utom under Almedalsveckan då det blir dagliga avgångar.

Idag den 4 juni invigde Malmö Aviations VD Bengt Roswall den nya flyglinjen mellan Malmö och Visby. Fram till den 28 augusti kommer Malmö Aviation och systerföretaget Gotlandsflyg att trafikera sträckan. Öppnandet av linjen innebär att det blir mycket enklare för skåningarna att ta sig till Visby i sommar.

”Vi är glada att vara igång med trafiken till Sveriges sommarhuvudstad. Vi har redan sett en stor efterfrågan på resor till Visby och hoppas att ännu fler skåningar ska upptäcka hur enkelt det blivit att resa till Visby och ta del av allt som Gotland har att erbjuda i sommar, säger Bengt Roswall, VD, Malmö Aviation.

”Det här är en linje vi vet är efterlängtad av många skånska resenärer som flyger från flygplatsen. Malmö Aviation är ett flygbolag som har en mycket bra produkt och vi är glada över att de utökar sitt linjenät från Malmö, säger Peter Weinhandl, flygplatsdirektör vid Malmö Airport.

Trafiken mellan Malmö och Visby bedrivs med befintlig flygplansflotta. För Malmö Aviations del innebär det antingen Avro RJ 100 med plats för 112 passagerare eller Avro RJ 85 med plats för 95 passagerare.

Resorna till Gotland kostar från 399 kronor och bokas på www.malmoaviation.se