Fler utrikesdestinationer från Malmö Airport

Malmö Airport fortsätter att växa som utrikesflygplats. Från och med nästa vecka flyger Ryanair till sex Europadestinationer – bland annat till populära Barcelona.

Malmö Airport visar en fortsatt stark utveckling på utrikesresandet. Under januari och februari 2012 har över 100 000 resenärer flugit utrikes från flygplatsen, vilket är en ökning med 22 procent jämfört med samma period förra året.

Från slutet av mars kommer Ryanair att starta fem utrikesdestinationer från Malmö Airport som kompletteras med ytterligare två destinationer i maj: Alicante, Barcelona Girona, Malaga, Pisa samt Wroclaw och Malta, Palma.

-  Malmö Airport är en lagom stor flygplats med snabba och effektiva flöden och vi kan erbjuda våra utrikesresenärer en smidighet som är uppskattad och som sparar tid när man ska ut och resa. Vi ser också att det större lågprisutbudet i mycket större utsträckning attraherar en yngre resenärsgrupp, säger Peter Weinhandl, flygplatsdirektör Malmö Airport.

Förutom Ryanairs destinationer kan sydsvenskarna även flyga med Wizz Air till fem destinationer i Östeuropa direkt från Malmö Airport och med ett flertal charterbolag till bland annat Cypern, Egypten, Grekland, Italien, Kroatien, Spanien och Turkiet.

Avgångar med Ryanair från Malmö Airport:

Från 25/3: Malmö- Malaga på onsdagar och söndagar
Från 26/3: Malmö-Pisa på måndagar och fredagar
Från 27/3: Malmö-Barcelona Girona på tisdagar och lördagar
Från 28/3: Malmö- Alicante på onsdagar och lördagar
Från 29/3: Malmö- Wroclaw på tisdagar, torsdag och lördagar
Från 4/5: Malmö-Malta på måndagar och fredagar
Från 6/5: Malmö- Palma på torsdagar och söndagar
Malmö-London går alla dagar i veckan

För ytterligare information, kontakta:
Peter Weinhandl, flygplatsdirektör på Malmö Airport, tel: 040 613 12 00

Malmö Airport ägs, drivs och utvecklas av Swedavia AB. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingan av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.