Team Ramudden laddar för en ny säsong med Swedemount som klädleverantör

Swedemount blir ny klädleverantör till Team Ramudden

Sedan starten 2018 har Team Ramudden jobbat metodiskt för att bli ett av de ledande teamen i långloppscupen i skidor, Visma Ski Classics. Teamets satsning för att hjälpa yngre talanger att upptäcka långlopp och ta sig fram till den internationella långloppseliten har burit frukt och man är nu ett av de favorittippade teamen inför säsongen. Och man gör det med Swedemount som klädleverantör.

-Vi är såklart väldigt glada att Team Ramudden valt Swedemount som klädsponsor säger Reinert Sörensson, grundare och ägare av Swedemount. Att våra plagg är riktigt bra vet vi men när yttersta eliten säger samma sak, ja då känns det extra härligt.

Avtalet innefattar design, utveckling och leverans av plagg till teamet; allt från tävlingsdräkt till överdrag. Plagg som designats av Swedemounts designers i Grebbestad på Västkusten.

Team Ramudden blickar mot kommande säsong som startar i Orsa Grönklitt den 18 december. Lagets ledare Gustaf Korsgren ser framemot samarbetet:

-Vi jobbar med kvalitet och precision i alla våra förberedelser, det gäller även i högsta grad kläder, där vi nu säkerställer hög kvalitet men även utveckling efter våra behov. Vi har redan ett hemligt vapen på vår dräkt som kanske kan noteras på Vasaloppsvinnaren Lina Korsgren redan i helgens premiär i Grönklitt!

Vi på Swedemount ser med glädje framemot att bli en viktigt del i Team Ramuddens jakt på medaljer.