Ställer ut på Game Developers Conference i San Francisco

Game Incubator och Sweden Game Arena kommer att vara närvarande vid Game Developers Conference i San Francisco, Kalifornien, 18-22 mars, som är en av världens viktigaste evenemang för professionell spelindustri.

För femte året i rad kommer Sweden Game Arena och The Game Incubator att delta på Game Developers Conference, GDC. Denna gång tillsammans med ett sällskap bestående av DoubleMoose Studios, Flamebait Studios, Itatake, HiberWorld, GuidingRules Games (f.d. Guru), Pieces Interactive, IGDB, GameCompanies.com och Högskolan i Skövde. Representanter från organisationen Dataspelsbranschen kommer också vara närvarande.

– GDC är årets första stora internationella tillfälle där spelindustrin möts. Det är en fantastisk möjlighet för vår spelinkubator att introducera det nya startup-programmet och utöka våra kontakter inom Sweden Game Arena, säger Magnus Ling, projektledare för Sweden Game Arena.

Visa upp koncept
I Sweden Game Arenas monter, S152, kommer HiberWorld att visa sitt koncept gällande hur man bygger spel. HiberWorld är en snabbväxande webbaserad spelplattform där användare kan designa spel utan att behöva koda.

– På GDC kommer besökare att kunna få en smygtitt på nästa stora uppdatering av HiberWorld, vilket ger användarna möjlighet att skapa ännu mer fantastiska webbspel, säger Michael Yngfors, VD för HiberWorld.

Utökat samarbete
Per Micael Nyberg, affärsutvecklare och designer på The Game Incubator ser fram emot utställningen och att skapa nya kontakter.

– Spelinkubatorn åker alltid till GDC, i år är det dock i ett utökat samarbete tillsammans med Sweden Game Arena. Tillsammans kommer vi att fortsätta vår strävan att träffa internationella affärsallianser, utöka vårt nätverk och på så sätt låta vårt community växa, säger Per Micael.

• Partnerskap, samarbeten

• startup