Flamebait Games presenterar uppföljaren Passpartout: The Lost Artist

Ett av de tidigaste spelbolagen som blev en del av Sweden Game Arenas community, Flamebait Games, har just avslöjat sitt kommande projekt, nämligen uppföljaren Passpartout 2: The Lost Artist.

En utbränd konstnär måste återta sin förlorade ära genom att ta plats i Mästarnas museum eller för alltid bli ihågkommen som en misslyckad konstnär. I Passpartout 2: The Lost Artist ritar och säljer du dina egna mästerverk på språng när du utforskar denna vackra handgjorda dockvärld och dess älskvärda karaktärer.

– Med det här spelet vill vi inspirera människor att skapa, säger Mattias Lindblad, VD för Flamebait Games.

Skövdebaserade Flamebait Games
Det ursprungliga spelet, Passpartout: The Starving Artist, utvecklades av ett gäng dataspelsutvecklingsstudenter på Högskolan i Skövde. Efter studierna tog de sedan steget vidare och startade företaget Flamebait Games under sin tid på Science Park Skövdes program för startups inom spel.

Det Skövdebaserade spelföretaget har sedan dess utvecklat och släppt ytterligare två titlar innan de slutligen återvänder till uppföljaren, med en beslutsamhet att göra den större, bättre och vackrare.

Passpartout 2: The Lost Artist

• Rita och sälj mästerverk när du är på språng eller i din studio
  • Utforska en vacker dockvärld
  • Gör olika uppdrag för byborna. De kommer att anförtro dig att rita caféts nya logotyp, återställa gammal konst och mycket mer