Stunlock Studios avslöjar kommande speltiteln V Rising

Stunlock Studios har avslöjat sitt nästa projekt V Rising, som är ett överlevnadsspel i en öppen värld där man spelar som vampyr. Spelet kommer släppas till PC på spelplattformen Steam.

Skövdestudion har sedan tidigare släppt spelsuccér som Battlerite och Bloodline Champions. Inspirationen till den nya titeln V Rising har kommit från flera håll, så som klassiska skräckfilmer till Netflix:s nya Castlevania-serie för att skapa en värld full av konflikt där vampyrer, människor och mytiska varelser samexisterar i en skör balans.

Spelet utannonserades den 5:e maj. Spelare uppmanas att registrera sig för få chans att att bli uttagna som betatestare. Planen i dagsläget är att släppa en BETA innan årets slut.

– Vi är väldigt nöjda med responsen som vi har fått än så länge, det har gått över förväntan. V Rising är vårt största projekt någonsin och vi ser verkligen fram emot att kunna visa upp mer av spelet inom en snar framtid, säger Johan Ilves, Marketing Director på Stunlock Studios.

Från studenter till företagare
Stunlock Studios har sitt kontor på Science Park Skövde där de började sin resa genom start up programmet för spelutveckling. Bolaget grundades 2010 av tidigare studenter vid Högskolan i Skövde. De har sedan dess växt till drygt 35 anställda, och är en del av Sweden Game Arenas växande community med drygt 800 blivande och professionella spelutvecklare.

Om V Rising
Tänk dig att vakna upp som en försvagad vampyr efter århundraden av djup sömn och försök överleva i en värld full av faror. Som vampyr behöver du jaga efter blod i närliggande byar för att återfå din styrka och samtidigt sky solljuset. Bygg ditt slott, bjud in dina vänner och konvertera människor till vampyrer för att utöka ditt vampyr imperium. Strid mot mytomspunna monster och utmana andra spelare online i kampen om att bli den nästa Dracula.

• ÖVERLEV SOM VAMPYR Spela som en vampyr, sök efter offer att tömma på blod samtidigt som du måste undvika den brännande solen.
  • BYGG DITT SLOTT Skapa ditt eget gotiska vampyr slott och bygg ut dess försvar för att stå emot det ökande hotet från andra spelare.
  • KONVERTERA MÄNNISKOR Jaga dina offer i mörkret och konvertera dom till vampyrer. Som vampyrer kan de försvara ditt slott samt utföra arbete åt dig.
  • UTFORSKA EN ÖPPEN VÄRLD Ge dig ut på en blodtörstig resa genom en gigantisk spelvärld befolkad av andra spelare, fientliga människor och övernaturliga varelser.
  • SPELA SJÄLV ELLER I GRUPP Spela själv eller skapa en klan med dina vänner för att tillsammans erövra natten
  • UTÖKA DIN MAKT Expandera ditt slott, lär dig mörka förmågor och skaffa dig en arsenal av kraftfulla vapen för att bli den mäktigaste vampyren i regionen.

Registrera dig för V Rising beta och nyhetsbrev: https://playvrising.com/signup
V RISING webb: https://playvrising.com
V RISING Steam page: https://store.steampowered.com/app/1604030/V_Rising/

Om Stunlock Studios
Bolaget grundades 2010 och är en av Sveriges främsta självständiga spelstudios, baserade i Skövde med 30+ anställda. Med passion för tävlingsinriktat spelande skapar studion nytänkande och community-drivna spel, där de sätter spelarens upplevelse i fokus. Tidigare titlar från studion inkluderar: Battlerite, Bloodline Champions och Dead Island: Epidemic. För mer information, besök: https://www.stunlock.com

Presskontakt: Johan Ilves, Marketing Director på Stunlock Studios, johani@stunlockstudios.com.

Ladda ner presskit, här.

• stunlock studios
  • skövde
  • v rising
  • pc
  • steam
  • battlerite
  • bloodline champions
  • science park skövde

Om Sweden Game Arena

Sweden Game Arena anordnar årligen Sveriges ledande konferens för studenter och indieutvecklare, Sweden Game Conference, som samlar tusentals människor inom branschen för att ta del av aktuella talks, paneler och delta i workshops. Läs mer på www.swedengameconference.se.