300 medlemmar i Sweden Green Building Council

Sweden Green Building Council, Sveriges största medlemsorganisation för hållbart byggande, har nu 300 medlemmar. Föreningen har sedan den grundades haft en stark medlemsutveckling och att man nu når 300 medlemmar är ytterligare ett bevis för att den svenska branschen är mycket engagerad i hållbarhetsfrågor.

- Att SGBC växer är viktigt för vårt uppdrag, men också ett tecken på att uppdraget är viktigt. Med certifiering av byggandet tar vi hela tiden steg mot ett hållbart samhälle. Det gör skillnad och många vill vara med på den resan, säger Reinhold Lennebo, styrelseordförande i föreningen.

Föreningens 300:e medlem blev CIT Energy Management AB, som arbetar med att identifiera och säkerställa lösningar för energieffektivitet och inomhusklimat i byggnader.

- Våra uppdrag består i att dels hjälpa fastighetsägare att nå hållbara byggnader och dels hjälpa myndigheter och branschorganisationer till att påskynda omställningen till ett hållbart byggnadsbestånd. Att vara medlem i SGBC är därför ett självklart val, säger Åsa Wahlström på CIT.

Med allt fler medlemmar från alla delar av bygg- och fastighetsbranschen fortsätter Sweden Green Building Council att vara en röst för framtidens hållbara städer, arbetsplatser och bostäder. Man ser nu fram emot ännu fler medlemmar i framtiden, för att göra den rösten ännu starkare.