2 av 5 kedjeanslutna hotell i Karlskrona väljer Sweden Hotels

Hotell Conrad och Hotell Aston i Karlskrona har valt att ansluta sina hotell till hotellkedjan Sweden Hotels. Sammanlagt har hotellen 100 rum i centrala Karlskrona, och erbjuder trestjärnigt boende. ”Det skapar trygghet att vara med i en kedja”, säger Irene Wenström, ägare till båda hotellen. ”Dessutom är Sweden Hotels koncept enkelt och flexibelt, och jag är övertygad om att kedjan kommer att bli riktigt stor”, fortsätter Irene Wenström. Sweden Hotels stärker därmed sin ställning i Blekinge och södra Sverige. ”Det känns extra roligt att få med två hotell i vår kedja i en stad där endast två andra hotellkedjor finns representerade”, säger Fenix styrelseledamot Jeanette Nerman. ”Nu flyttar vi fokus norrut för att kunna erbjuda affärsresenären bättre täckning även längre norrut i vårt avlånga land”, fortsätter Jeanette Nerman. För mer information, besök www.swedenhotels.se, www.gastklubben.se och kontakta: •Irene Wenström, ägare Hotell Conrad & Hotell Aston irene@hotelconrad.se, 0455-36 32 00; •delägare Fenix/Sweden Hotels Jeanette Nerman nerman@continental-halmstad.se, 070-828 91 24 •försäljningschef Sweden Hotels Eva Palmgren eva.palmgren@swedenhotels.se, 070-680 4220. __________________________________________ Sweden Hotels är en hotellkedja i stark tillväxt med tre- och fyrstjärniga hotell spridda över hela landet, samt ytterligare ett tiotal hotell som är medlemmar i stamgästprogrammet Gästklubben. Samtliga hotell är privatägda, och upplevelsen på plats skall ge det där lilla extra som bara ett personligt, privatägt hotell kan ge. Kedjans målsättning är att vara landets bästa och mest personliga hotellkedja. Sweden Hotels tillhandahåller förutom stamgästprogrammet Gästklubben bland annat inköpsavtal, ett välkänt varumärke, gemensam marknadsföring och flera bokningskanaler. Fenix Hospitality Sweden AB äger och förvaltar varumärkena Sweden Hotels och Gästklubben.