Boka hundratals hotellrum för 35 kr när Sweden Hotels 35-årsjubilerar!

Sweden Hotels fyller 35 år under 2012. Det firar kedjan med att sälja hotellrum för smått fantastiska 35 kr!

För att fira 35-årsjubiléet kommer Sweden Hotels medlemmar att sälja 35-kronorsrum under olika datum under 2012. Rummen kan vara tillgängliga nu under sommaren eller i höst; helg eller vardag. Rummen går endast att boka från kl 10.00 den 25:e juni till kl 18.00 den 27:e juni, och endast på internet. Antingen via den speciallänk som skickas ut till stamgästklubbens medlemmar, eller via Sweden Hotels hemsida och Facebook-konto när kampanjen startar.

Så hur gick det till när Sweden Hotels grundades, kanske du undrar? År 1977 fanns det inte många hotellkedjor i Sverige. Då Sveriges Turistråd lanserade en hotellcheck som skulle säljas runtom i Europa, och endast gällde på svenska hotellkedjor, bestämde sig några privata hotellägare för att bilda Sweden Hotels. Bland initiativtagarna märktes bland andra hotellnestorn Einar Söder. Det tog två veckor från idé till nyskapad hotellkedja, med ett hundratal privatägda hotell runtom i Sverige.

I dag består Sweden Hotels av 50 hotell, och man räknar med att finnas kvar i många år till.  – Det finns många hotellkedjor med olika inriktning i dag, säger Eva Palmgren på Sweden Hotels, men vi känner att vi har en uppgift att fylla. Vi är hôtelierer själva, och bygger en kedja som vi själva vill tillhöra, med fristående och oberoende hotell. Utan toppstyrning eller standardiserade koncept, som potentiellt kan begränsa det personliga och unika hos våra medlemmar, fortsätter Eva.

Hittills i år har åtta hotell anslutit sig till hotellkedjan, och många fler står i startgroparna.