Östersundshotell är ny medlem i Sweden Hotels

Den 15 mars utökar hotellkedjan Sweden Hotels med ett hotell i Östersund. Det är Hotel Älgen, mitt i centrala Östersund, som väljer att gå med i den anrika hotellkedjan. Hotellet är Sweden Hotels första hotell i Jämtland, och kedjan planerar nu för fler hotell på nordligare breddgrader.

35-årsjubilerande hotellkedjan Sweden Hotels ser framtiden an med tillförsikt. Tillväxten i kedjan går med rasande fart. Senast i raden av hotell att ansluta sig är Hotel Älgen i Östersund. Nuvarande ägarna, Maria och Stefan Nerpin, har drivit hotellet sedan 1997.

- För oss är detta ett strategiskt beslut för att få ytterligare en kanal som vi kan samarbeta med, för att stärka oss på den allt tuffare hotellmarknaden, säger Maria Nerpin, VD och ägare på Hotel Älgen.

Hotel Älgen är trestjärnigt superior, och ligger på Storgatan i Östersund. I bistron, som även är öppen för allmänheten och har fullständiga rättigheter, serveras kvällsbufféer och man erbjuder även en enklare à la carte-meny. Makarna Nerpin driver också Pensionat Björnen rakt över gatan, Restaurang Murklan på Frösön liksom Vandrarhemmet Frösö Park och Östersunds Golfhall. Nytt för i år är också att man driver restaurangen på Storsjöbygdens Golfbana.

- Hotel Älgen är vårt nordligast belägna Sweden Hotels för närvarande, säger Eva Palmgren på Sweden Hotels, men vi hoppas inom en snar framtid få välkomna fler medlemshotell i Norrland. Vår ambition är ju att vara rikstäckande så att våra stamgästmedlemmar alltid skall ha ett Sweden Hotels att bo på, oavsett vilken stad de besöker, tillägger Eva.