Årets kändisar klara för Stjärnornas Hoppning

Årets kändisar klara för Stjärnornas Hoppning

Publik- och tittarsuccé.
Alla gillar Stjärnornas Hoppning i Friends Arena.
Nu kan vi avslöja vilka de nya stjärnorna som precis hoppat upp i sadeln är.

Stjärnornas Hoppning under Sweden International Horse Show är ett av de mest populära inslagen under hela showhelgen. Stjärnornas utbildning till tävlingsryttare är också ett tv-program: Stjärnhoppningen, i Barnkanalen/SVT.
I helgen träffades årets stjärnor och SVT:s produktionsteam på stallbacken. Och det var ett gäng nervösa och förväntansfulla stjärnor som fick bekanta sig med sina hästar.

Här är årets stjärnryttare:
Behrang Miri
Lisa Misslissibell Jonsson
Happy Jankell
Oscar Zia
Anders Ankan Johansson
Doreen Månsson

Rapparen Behrang Miri hade stöd av sina föräldrar och sin dotter under den första inspelningsdagen
- Det ska bli kul att lära sig att rida på riktigt. Min dotter älskar hästar men jag har aldrig haft en relation till hästar tidigare. Det här blir en möjlighet att kunna utveckla ett gemensamt intresse med min dotter och lära mig något nytt.

Oscar Zia hoppade och studsade på stallbacken, till Anders Ankan Johanssons förskräckelse.
- Du kommer att skrämma iväg alla hästarna, sa Ankan oroligt.
Happy Jankell höll en lägre profil och avslöjade att hon aldrig ridit tidigare. Misslissibell, Lisa Jonsson, berättade att hon har en egen ponny men att hon aldrig ridit stor häst tidigare vilket var väldigt nervöst.

Hur det går för de sex kändisryttarna kan vi följa i SVT:s serie Stjärnhoppningen som sänds i höst. Serien har tidigare lockat många tittare och nu får programmet dubbelt så mycket sändningstid. Programledare är segraren i Stjärnornas Hoppning 2012 och 2013 – Rickard Olsson.
Sändningstart i Barnkanalen söndag 25 oktober .2015.

Stor final blir det under Sweden International Horse Show i Friends Arena den första advent.

Fakta årets deltagare:
Namn: Lisa ”Misslisibell” Jonsson
Ålder: 14
Gör: Är förutom nybliven stjärnhoppare framför allt stjärnbloggare. Lisa Jonsson, som hon egentligen heter, driver en populär blogg samt en youtube-kanal om mode och inspirerar varje vecka hundratusentals stilmedvetna ungdomar.

Namn: Oscar Zia
Ålder: 18
Gör: Sångare och artist. Oscar har vi kunnat se i andra tävlingssammanhang förut - bland annat i Let’s Dance 2013 där han kom tvåa efter Markoolio - samt Melodifestivalen, där han sjungit tillsammans med en annan stjärnhoppare - Behrang Miri.

Namn: Behrang Miri
Ålder: 31
Gör: Behrang har många strängar på sin lyra. Förutom att vara skribent och journalist har vi också kunnat se honom som programledare i Lilla Melodifestivalen. Han har dessutom turnerat som rappare i bland annat Europa. Nu kan han dessutom lägga till ”ryttare” på visitkortet.

Namn: Happy Jankell
Ålder: 21
Gör: Skådespelare. Happy har vi redan kunnat se i en massa olika film- och tv-sammanhang, bland annat Jordskott, Solsidan och Äkta människor. Happy är dotter till skådespelaren Thorsten Flink och journalisten Annika Jankell.

Namn: Doreen Månsson
Ålder: 40
Gör: Doreen Månsson är ett välkänt ansikte - framförallt sedan hon vann stilhoppningen i Stjärnhoppningen 2014! Hon är dessutom känd för både barn och vuxna från en mängd andra program, som Bolibompa, Morgonshowen och talkshowen Doreen 21.30.

Namn: Anders Ankan Johansson
Ålder: 40
Gör: Komiker, känd som ena halvan av duon Anders och Måns, som både har synts i tv och hörts i radio. Född i Linköping, vilket hörs på hans karaktäristiska östgöta-dialekt. Vann Stjärnhoppningen 2014 på vackra Debbie.

Rickard Olsson - programledare
Ålder: 48
Gör: Programleder årets upplaga av Stjärnhoppningen. En tävling han själv vunnit två gånger! Detta har gjort Rickard fullkomligt hästbiten och han rider nu regelbundet. Han lotsar också äventyrare genom skogarna i ”Wild Kids” , leder den populära frågesporten ”Vem vet mest?” samt håller i talkshowen Sommarkväll varje år. Rickard programledde den rafflande finalen 2014 när bland andra Tomas Ravelli deltog.

Sweden International Horse Show 27-30 november 2014, http://www.swedenhorseshow.se/