Christin Ericsson ny Event Director för Sweden International Horse Show

Sweden International Horse Show (SIHS), som är ett samarrangemang mellan Stockholm Live och Svenska Ridsportförbundet, har engagerat Christin Ericsson som ny Event Director för evenemanget.

Christin har en lång erfarenhet från både marknadsföring och evenemang med bland annat Fashion Week i Stockholm på meritlistan. Christin har även en bakgrund som tävlingsryttare. Rollen som Event Director innebär ett att Christin får ett helhetsansvar för Sweden International Horse Show med allt från utställare, partners, evenemangsinnehåll som tävlingar och publik.

– Det känns som en fantastisk möjlighet att få vara med och bygga vidare på och utveckla ett av landets mest älskade evenemang inför 2019 tillsammans med det duktiga teamet på plats, säger Christin Ericsson.

Sweden International Horse Show är det mest välbesökta hästsportevenemanget i landet med en snittpublik de senaste åren på över 85 000. Årets upplaga går av stapeln den 29 november till den 2 december på Friends Arena.

– Sweden International Horse är ett viktigt evenemang för Friends Arena och Stockholm. Det har växt till ett av Sveriges största årliga evenemang och vi ser nu fram emot att tillsammans med Christin fortsätta den fina utvecklingen. Christins gedigna kunskap om marknadsföring, sponsring och evenemang, i kombination med ett starkt ledarskap och stort hjärta för ridsporten, gör att vi är mycket glada för att hon nu axlar rollen som Event Director för evenemanget, säger Marie Lindqvist, VD Stockholm Live.

– Sweden International Horse Show är ett fantastiskt skyltfönster för svensk ridsport. Det är ett evenemang vi är stolta över att bjuda in tävlande, showartister och publik till och det har konstant utvecklats under dess första 26 år, säger Ulf Brömster, ordförande i Svenska Ridsportförbundet.
- Det ska bli spännande att följa utvecklingen av det som vuxit till världens största inomhustävling i ridsporten när Christin Ericsson tar över som Event Director, fortsätter han.

Kontakt
Daniel Stålbo, Marknads- och Kommunikationschef, Stockholm Live, pressnummer 08-600 91 05
Lotta Amnestål, informationschef, Svenska Ridsportförbundet, 0709-79 56 35

Om Sweden International Horse Show

Om Svenska Ridsportförbundet
Svenska Ridsportförbundet verkar för att främja ridning, körning och voltige som motion, folksport och tävlingsidrott samt att sprida kunskap om god hästhållning och säker hantering av hästar.

Om Stockholm Live
Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Ericsson Globe, Hovet, Annexet, Tele2 Arena och attraktionen SkyView i Stockholm, samt Friends Arena i Solna. Varje år besöker ca 3 miljoner människor Stockholm Lives arenor och de över 330 idrotts- och underhållningsevenemang som de gästas av. Stockholm Live är en del av AEG, Anschutz Entertainment Group, ett världsledande företag inom idrotts- och underhållningsevenemang. För mer information, se www.stockholmlive.com samt www.aegworldwide.com

Sweden International Horse Show 29 november - 2 december 2018, http://www.swedenhorseshow.se/