Foto: Pernilla Hägg/SIHS

Rekordstor mässa och välfyllt program i Mässarenan

I år slår mässan på Sweden International Horse Show rekord med närmare 130 utställare. Förutom ett välfyllt arenagolv breder mässan ut sig även på entréplan. På arenagolvet finns även Mässarenan där mer än 50 clinics presenteras under fyra dagar.

Mässan på Sweden International Horse Show är mycket uppskattad av både utställare och besökare. Förutom ett stort utbud och en härlig stämning bidrar timingen strax innan jul till mässans popularitet. I år visar det sig i att fler utställare än någonsin bokat in sig på mässan.

- Fager Design har de senaste åren haft en stark tillväxt och för oss är det självklart att medverka på SIHS. I år väljer vi att växla upp ytterligare och fördubblar vår monteryta jämfört med tidigare. På mässan möter vi en väldigt medveten och köpstark ridsportpublik och vi trivs dessutom väldigt bra på Friends, där såväl arenan som servicen är i högsta klass. Vi ser väldigt mycket fram emot att möta alla intresserade besökare och presentera spännande nyheter, säger Louise Fagersen, VD Fager Design.

Mässan slår upp portarna redan klockan 12 torsdagen den 30 november. Strax därefter, klockan 15 startar programmet i Mässarenan.

Mässarenan har blivit ett välkänt inslag på SIHS. För tredje året i rad fylls arenan, som är placerad direkt innanför huvudentrén, av välkända ryttarprofiler som delar med sig av goda råd och inspiration. I år presenterar Ridskolan Strömsholm och Flyinge ett gediget program under fredag eftermiddag, som avslutas med en hoppclinic med Jens Fredricson.

Några av de ridsportgrenar som inte är med i huvudarenan får också presentera sig – working equitation, paradressyr och reining med flera. Dessutom är hundprofilen Fredrik Steen tillbaka och givetvis avgörs finalerna i SIHS Käpphäst under helgen. Publiken kan som vanligt ställa frågor via Stockholm Live-appen.

Mässan och Mässarenan är tillgängliga för alla med biljett till någon av föreställningarna samma dag, eller med en mässbiljett.

Lista över alla utställare

Se hela programmet för Mässarenan