Lilly Johansson på Small Titan i Prins Carl Philips Pris, presented by Hööks, under Sweden International Horse Show 2019. Foto: Pernilla Hägg

Sweden International Horse Show utökar samarbetet med flera partners

Planeringen av Sweden International Horse Show den 25-28 november 2021 pågår för fullt. Nu vidareutvecklas också samarbetet med Hööks Hästsport, Lövsta Future Challenge och Mälaren Hästklinik.

Samarbetet med Hööks Hästsport, som inleddes 2011, förlängs och förnyas. Hööks Hästsport fortsätter som partner till den populära hopptävlingen för ponnyryttare Prins Carl Philips Pris, som arrangeras av Stockholms Läns Ridsportförbund och där finalen rids under Sweden International Horse Show. Prins Carl Philips Pris är en viktig tävling som varit startskottet för flera av dagens mest framgångsrika ryttare, bland andra Malin Baryard Johnsson, Angelica Augustsson Zanotelli och Sissela Smith, som alla har vunnit finalen som ponnyryttare. Hööks Hästsport går dessutom in som sponsor till en av de internationella hoppklasserna och tar därmed plats i en av de välbesökta kvällsföreställningarna.

- Besökarna på Sweden International Horse Show är en mycket intressant målgrupp för oss. Att få möta dem under de positiva former som vi gör på Friends Arena under SIHS är värdefullt och något vi vill fortsätta med. Genom vårt engagemang i Prins Carl Philips Pris får vi också vara med och utveckla framtidens ryttarstjärnor, en roll som passar oss, säger Joachim Höök, VD på Hööks Hästsport.

Även samarbetet med Lövsta Future Challenge vidareutvecklas. Finalerna i Lövsta Future Challenge, där unga ryttare och unga Grand Prix-hästar tävlar, har genomförts under Sweden International Horse Show sedan 2011. Nu utökas samarbetet till två tävlingsdagar på Friends Arena, för att ge de unga talangerna bästa möjliga förutsättningar till att prestera på topp i den maffiga arenan. Finalisternas ritter kommer under fredagen att kommenteras av Patrik Kittel och någon av hans ryttarkollegor från Saab Top 10 Dressage.

Ytterligare ett partnerskap som tas till nästa nivå är samarbetet med Mälaren Hästklinik. Mälaren Hästklinik har sedan 2014 varit en partner till SIHS, vilket bland annat inneburit att Axel Wallman varit evenemangets officiella veterinär. Nu utvecklas samarbetet med fokus på hästens välfärd. Det kommer att bli flera spännande nyheter i form av utbildning och inspiration både inför och under evenemanget.

- Vi är väldigt glada över att få vidareutveckla samarbete med dessa värdefulla partners. De är alla företag som vi samarbetet med under en tid och som vi uppskattar för deras kompetens och engagemang. Nu ser vi fram emot att skapa ett fantastiskt evenemang i november, säger Christin Ericsson, Event Director för Sweden International Horse Show.

Sweden International Horse Show 25-28 november 2021, www.horseshow.se